Gezondheid,  Informatie

Meal Preppen

Is meal preppen iets voor jou? Meal preppen is niets anders dan je eten al voorbereiden en het jezelf de rest van de week zo makkelijk mogelijk te maken.

Het bespaart je tijd, geld en je eet gezonder.

Ik vind het zelf heerlijk om eten wat al klaar is zo uit de koelkast te kunnen pakken. Zelf doe ik het alleen bij mijn ontbijt en lunch. Avondeten vind ik prettig om op het moment zelf te maken. (behalve de pastasaus)

Een aantal tips om het meal preppen makkelijker te maken:

-Begin klein, je kan jezelf het dan rustig aanleren zonder dat je de lat direct heel hoog legt.

-Bekijk wat voor jou een geschikte dag is. Kies een dag uit dat je er de tijd voor hebt, je hoeft niet direct voor een hele week te preppen maar kan voor bijvoorbeeld een dag of 3 eten voorbereiden en bewaren in de koelkast.

-Plannen. Hou goed in gedachten hoe jou week eruit ziet. Welke dagen zou het prettig zijn om al voor te bereiden. Ik werk bijvoorbeeld op maandag/dinsdag en woensdag buiten huis dus dat zijn voor mij de dagen dat ik mijn ontbijt en lunch altijd prep.

-Wat voor bakjes gebruik je? Kijk goed wat voor bakjes je gebruikt. BPA vrij is sowieso een goede keuze. Kijk ook of ze stapelbaar zijn voor in je koelkast en of ze luchtdicht zijn.

Tips voor meal preppen:

  • Overnight oats
  • Salades
  • Soep
  • Wraps
  • Tussendoortjes (muffins, voorgesneden groente)
  • Pastasaus (grote pan verse saus maken en invriezen)
  • Groentes kan je alvast voorsnijden
  • Kip al in de marinade zetten
  • Verse fruitsalade

In de koelkast kan je geprepte maaltijden max 3 dagen bewaren en in de vriezer max 3 maanden.

Pasta, rijst en aardappelen zijn minder geschikt om in te vriezen.

Welke maaltijden preppen jullie?

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.